CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 8, 2010

KADANG KALA, BERPERANGSANGKA BURUK ITU PERLU

aku kini berlintas lansung dari atas katil bilikku yang baru lepas dioperasi besar-besaran...HOME SWEET HOME...alhamdulillah...pejam celik...pejam celik...dah 3tahun setengah aku jadi orang pahang..dan bak kata ibu aku, dah tamatlah sudah 10 tahun hidupku sebagai perantau..huk3...tapi pasni xtau lagi...tapi wat masa terdekat ni, memang aku akan dok bawah ketiak mak aku je lah...tiada yang terindah selain dari dapat menghabiskan masa bersama-sama family...yelah..kita xtau kan sampai bila nikmat kebahagiaan ni akan kekal...selama mana Allah pinjamkan orang2 yang kita sayang ni kepada kita..

ok...back to the story...kire2 3 minggu lepas kan?ish...pertama kali jadi kat aku weh...bukan semua orang merasa...xyahlah rasa...bukan best pon..minta2 dijauhkanlah benda2 macam ni...3minggu lepas, aku terpaksa balik semula ke U untuk meneruskan sisa2 perjuanganku yang terakhir *cewah*.tapi kali ni, first time aku naik bas, turun terminal sorang2..selalu memang direct sampai U.tapi atas sebab2 yang xdapat dielakkan, aku terpaksa turun terminal...benda nak jadi kan...semuaanya xseperti dirancang..

aku sampai terminal dalam pukul 2lebih camtu...takut kawan2 aku yang jemput aku tu lambat, aku solatlah dulu...dalam surau tu memang xramai orang..tapi ada sorang minah ni dok tercongok kat penjuru bilik tu...tah apa die buat tah..aku perasan, die xbawa beg pon...die duduk je...aku pon letak beg baju & beg lapptop aku kat tepi dinding. time amik wudhuk tu, hati aku xtenang sangat.cepat2 aku amik wudhuk. aku pon solatlah...tapi memang xkhusyuklah...aku was2 dengan minah tu..beg2 aku tu kire ada kat sebelah aku...aku boleh nampaklah...time aku tahiyat akhir, dari anak mata aku ni, aku nampak die lalu sebelah aku, stop kat beg aku,then kua melalui bilik wudhuk..aku jeling2 sket (astaghfirullahal'azim hanim....memang xkhusyuk langsung ko solat), aku nampak beg baju aku ada lagi.tapi sebab beg laptop aku warna putih,sama dengan dinding, aku xperasan sangat...elok je aku bagi salam, aku tengok beg laptop aku xde!time ni xnangis lagi...tapi dada aku berombak laju...aku pon macam blur2 je..siap fikir dulu,kena doa dulu ke x...huhu...then,dalam beberapa saat, bila aku macam dah kembali ke dunia yang nyata, dengan telekung2 aku berlari keluar...nak cari kelibat minah tu...tiem ni aku dah nangis2 dah T_T

dengan selebet2nye, aku sarung tudung, berlari2 tanya orang sekeliling ada nampak x minah tu..tapi kecewa...semua xtau =( ada sorang kakak ni, die solat sebelum aku...die tolong carikan sebab die pon dari mula rasa syak wasangka dengan minah tu...duit langsung xde dengan aku..ada dua posen je, baki aku beli makanan kat R&R tadi..aku bayar dua posen tu, masok toilet..cari minah tu....hampa...............xde gak =(
aku xtau nak wat apa...aku xboleh bagitau parents aku...mesti dorang risau gile.aku call lah en.ero sennin yang tengah siap2 nak pegi interview keje...cian die...die tenangkan aku, suruh aku call kawan2 yang nak jemput aku tu. aku call kawan aku dengan suara yang teresak2...nada kawan aku dah semacam...macam cuak je...rupanya die risau aku kena kaco ke...kena raba ke...or kena lagi teruk..nauzubillah...

doranglah yang teman aku pegi wat report polis.pastu ayah aku cal...so, terpaksalah bagitau.dorang dah risau gile.sampai beriya2 nak datang Pekan, nak tengok aku,nak make sure aku ok...aku beriya2 halang dorang..kesian weh kalau dorang nak datang...jauh kot..dah nak balik pon. setiap kali orang tau laptop aku kena curi, dorang xtanya aku ok ke...apa ke...tapi ni mesti soalan pertama yang terpacul:

PSM ko camne?

huhuhu...walaupun nasib malang yang menimpa aku, Allah still sayang aku..permudahkan urusan aku...harta aku palinmg berharga wat masa tu adalah segala tok nenek dokumen2 untuk PSM aku, thesis aku...alhamdulillah, aku dah siap2 print semua copy  thesis aku untruk dijilidkan. semua soft copy ada dalam pendrive aku.aku pegang masa tu.nasib handset pon ada dengan aku time tu..alhamdulillah...kalo x, haram.......nombor kawan2 aku, satu pon aku xhafal.

benda nak jadi...dah tertulis akan jadi camtu...aku redha je...tapi beragaklah minah tu...dahlah dalam surau...pakai tudung...perempuan...islam pulak tu...buat malu je weh...eiiiiiiiiiiiii!!!!geram gile kat minah tu..huh!


pesanan untuk korang semua...sentiasa berhati2..kena ada rasa syak wasangka tu sket...walaupun agama menghalang kita dari bersangka buruk..tapi dalam dunia sekarang, manusia semua xboleh percaya..ada yang terdesak. be alert ok?

No comments:

Post a Comment