CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 8, 2011

HAPPY MOTHER'S DAY =)

selamat hari ibu sedunia bak kata erin..huhu..aku nak wat ucapan kat sini,ibu aku bukan baca pon..xtau pon aku ada blog..hehe..nak tag kat FB, die xde FB...hanya doa yang mampu kupanjatkan...sape yang xsayang mak kan? mak ada sorang je weh...xde galang gantinya...xsama...kat FB rini macam2 wish aku baca sempena hari ibu...ada yang cukup buatkan aku terharu...betapa mulianya insan yang bergelar ibu..blog2 pon penoh je cite pasal hari ibu...aku pon saje je lah nak sembang2 kosong ni =) aku pon tingin gak nak wish kat 'mama' aku...aku dah mula kenal, sayang & suka die..tapi blom jadi mama yang real...malulah aku nak wish kan?huk3

untuk tahun ni aku mewakili adik2 bagi ibu kami yang tersayang a box of customade chocolate...sebulan lepas aku dah tempah..punyalah semangat...huhu..mak aku pon tanya gak bila tempah ni..die terharu...die kata bertuah die dapat anak2 yang menghargai die =') kitorang sayang ibu!


dah xcomel sangat...sebab dah berlemuih..huhu..cair sket sebab kena panas...adik (izam) aku yang pegi amik dengan motor je..aku nak ikut sekali, tapi xtau nak bagi alasan apa kat ibu nak kuar tu...xkan nak tipu di hari ibu kan? hehehe..ibu suke sangat..ibu memang suke coklat pon..pastu die amik coklat bentuk2 love tu, die suap sorang2 termasuk ayah =') pastu erin je lah yang slalu buka peti ais..satu,satu die amik (-_-') xelok makan coklat banyak2 erin.....

tadi tengah sembang2 dengan adik (izat) & ibu, tiba2 buka cite pasal aku...........................

izat: akak dah 23 ye? macam xcaye je...ei..dah tua rupanya akak ni (fine!!!akak kau dah tua...huhu)
ibu: tulah...kejap je kan korang besar? ibu dulu 23 dah anak dua.. (hahahaha)
izat: tapi akak ni macam xbleh kawen je lagi...muka budak2...(hahaha...yes!aku nampak muda =D)
ibu: tulah...mak uda pon xcaye akak dah 23...asyik cakap muka baby face je (oh yes! aku nampak muda lagi! =D)
izat: kalo akak kawen awal, adik sedihlah....
aku: nape? (terkejut dengar statement die)
izat: yelah...adik dah hilang kakak..adik ada akak sorang je (adik aku sorang ni perangai & sifat die memang lain & pelik dari adik beradik yang lain..huhu..suka wat ayat touching2 =P)
ibu: ibu lagi sedih...sebab nanti jadi nenek...terasa tua pulak..hahaha (ibu aku ni... =) ) tapi tulah...kau kalo kawen awal...terasa gak ibu...anak perempuan ibu dah xde tanggungjawab dengan keluarga...tanggungjawab die berpindah kepada orang lain...kejelah dulu setahun dua...bukan ibu nak sangat duit korang...ibu nak korang ada dengan ibu...hanim dahlah lama hidup merantau...paling kurang dengan keluarga...kalau 25 tu,ok lah...kau 25, die 26..sesuailah tu..

oh....tersentuh gile dengar statement ibu aku tu...rupanya die sedih sejak form 1 aku dah hidup jauh dari family..aku dah kena berdikari...dan pada masa yang sama, aku terasa die macam cadangkan or tentukan when i supposed to get married =P aku xsabar nak keje...nak jaga ibu, ayah & adik2 sementara aku masih ada dengan dorang...aku sayang dorang!

ni ada pulak cite kelakar menjelang hari ibu..erin memang semangat gile nak wat surprise untuk ibu...sebab kat skolah asyik promote pasal hari ibu je...banyak gile die wat kad...adalah dalam 4,5 keping..die lukis sendiri...peristiwa ni semalam..

balik sekolah, beriya2 die sorokkan something(kad) kat belakang tangan die...

ibu: apa sorok2 tu dik?
erin: xde pape....surprise untuk ibu..ayah je boleh tau...ayah jangan bagitau ibu tau (hahahahaha)

pastu die datang kat ibu...bawa semua kad2 tu...
erin: ibu...tolong cek kan semua yang adik tulis ni.. adik takot salah eja..nanti esok hari ibu, adik bagilah ibu balik...

hahahahaha...surprise konon... =P

No comments:

Post a Comment