CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 9, 2010

KOPI

kopi.....coffee...atau dengan sebutan opahku 'kupi'...adik beradik dengan nescafe...indocafe...semua sama je...yang pasti, ada kandungan kafein dalamnye..

aku tau, kopi ni xelok sangat..tapi aku terpaksa minum..before pegi kuliah kena minum nescafe dulu...kalau x, alamatnye semua yang lecturer cakap aku akan 'iye'kan je tanda faham.huhu...kalo kat skolah dulu lagi terok...hayun 360 darjah...nasib xjatuh kerusi..huhu..

aku start minum start form 4.selain xnak nagntuk dalam kelas, minum nescafe dengan tujuan untuk stay up...tapi nan ado..katilku lagi best walaupun tilamnye xsebest kat umah kan..kalo xde air panas or nak cepat, aku bancuh dalam botol mineral kecik tu je.guna air masak biasa tu..goncang macam nak goncang botol susu baby tu...siap!janji ko larut kan...hehe...

tpi aku bukanlah coffee addicted...aku memang minum kopi semata-mata nak prevent aku dari mengantuk..memang sangat membantu ok..maybe kopi & aku ximune lagi kot...ada orang minum xde effect pon...aku minum skeeeett je....
ha......kalo yang pek merah tu boleh 2kali bancuh..pek putih tu boleh 4kali bancuh.jimat tak?hahaha...dari awal sem aku beli xabis2..ada lagi nih...

aku memang minum sikit giler...cawan aku ni kecik tau..standard besar cawan kopi kat hotel2 lah..just ada tambah gambar minie je kat cawan tu untuk menambahkan ke-cute-tan nye..aku bancuh 1/3 dari isipadu cawan tu...ha.....sket kan?wat rugi sabun je nak basuh cawan..

ni ada sket info pasal kopi or kafein ni...korang watlah judgement sendiri ok?amalkan gaya hidup yang sihat

*****klik pada gambar untuk baca sepatah2*****



pas minum kopi jangan lupa gosok gigi..xpun sulam dengan air masak...nanti gigi korang kuning..euuuwww~ gigi aku pon hampir kuning ni T_T

nak tido dah...aku minum nescafe sket tadi...yelah...kena stay up, nak study last minit kan...berjayalah gak bertahan untuk orang yang tido awal macam aku. sape yang kenal aku, mesti tau betapa awalnye aku tido.xstyle langsung tido awal2 ni kan?haha..nyte semua~

cacatan: jam aku menunjukkan pukul 2pagi...aku xtaulah kat entry ni pukul bape...aku xtau nak adjust.huhu

No comments:

Post a Comment