CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 6, 2010

KECANTIKAN ADALAH HAK MILIK SETIAP INSAN~ (episod 1)

hak3...boleh blah ke x tajuk tu?? sape yang xsuke cantik kan? nak2 perempuan...walaupun cantiknya xsetanding Fatin Liyana atau Hanis Zalikha atau Shahaneem Irine Marcello, tapi sebagai perempuan mesti die akan berusaha untuk bajet cun nampak cantik. tapi kan, kalau korang perasanlah...perempuan ni walaupun xdelah cantik sangat, tapi bila pandang lama2 @ sekali pandang mesti die cantik..bak kata kawan aku (nama dirahsiakan =D)


"perempuan ni memang ramai yang cantik...tapi laki xramai yang hensem..kalo xhensem tu, memang xhensemlah" ampuuuuuunnnn


perempuan ni dipandang pada kecantikan luaran dulu...barulah dipandang yang dalam2 tu..an3? nilai duit hantaran pon dinilai disitu..cacat sket, potong hantaran..hahaha..

em......aku sebenarnya ada cerita sedih pasal cantik2 ni...sedih sangat..pada akulah..sebab aku je yang melaluinye...aku je yang faham.. ='( eh jap.....before tu,nak tanya pendapat korang...

AKU CANTIK TAK???


ohhh....xaci2...ni muke berbedak,ber'eye liner' bagai...huhu


haaa......ni barulah natural beuty..ahaks!xtepek pape ok...
(en. ero sennin mesti xsuke tengok gambar budak mata terjojol ni =D)

emmmmm.....xtaulah apa pendapat korang...tapi aku rasa, aku dah cukup2 bersyukur di kurniakan wajah yang aku miliki skang..walaupun xcantik sangat, tapi sedaplah mata memandang..kan2? mengaku cepat!!huhu..

TAPIIIII........................ni tahun 2007, 2008..nak tengok previous me???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jangan takut,seram atau terkejut ok...nilah realitinye... ='(
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ready?.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.

ni je yg ada dalam simpanan..yang lain dalam album..time ni kat matrik..pas orientasi..pas kena berjemur bagai nak rak tu..

aku ada masalah kulit ='( aku elergik panas...especially matahari...bahang dari stove dapur pon elergik ok..walaupun xkena direct sunlight, kena bahang die dalam 15-30 minit cukuplah...akan gatal2, naik putih2 macam panau, sopak, some sort like that...and worse come to worst, die teramatlah gatal sampai kua air bisa, bengkak2, merah macam udang kena bakar then bila kering, mengelupas dengan sangat terok, merekah, kulit kesat macam kayu...kena air pedih nak mampus..xtipu...the latest one yang aku kena bulan puase haritu..the worst one in my life.ada site visit..of cozlah kena direct sunlight dan time tu kan musim panas....bahang die masyaallah.....pastu duduk kampung lama,raye..biasalah..atap zink...memang berbahang gilelah...orang normal pon xtahan,apa lagi aku..

ni adalah gambar time jumpa bakal mak mertua...aku nampak lagi tua dari bakal mak mertua..boleh? T_T

kita kena mensyukuti segala yang Allah bagi kat kita...xkisahlah baik ke...buruk ke...redha je...ada hikmah disebalik semua yang terjadi..bila Allah bagi nikmat kecantikan untuk dipinjam, hargailah ia...jangan riak pulak...sebab Allah boleh tarik nikmat tu bila2 masa je...

banyak cerita aku dan masalah kulit aku ni...banyak dah dugaan2 yang aku tempuhi..bukan senang...nanti aku story mory lagi deh...ni baru episod 1..huhu...


No comments:

Post a Comment